Utrymmen att hyra

GRO erbjuder ett flertal alternativ att hyra utrymmen. Till dem hör en eller flera fasta arbetspunkter i kontor som delas av flera aktörer, men också kontorsutrymmen tänkta för bara en enda aktör eller hyresgäst.

Alla hyror baserar sig på arbetspunkten som grundenhet för priset. Den hyra aktören betalar baserar sig därmed på hur många arbetspunkter som hyrs, eller för hur många arbetspunkter utrymmet är dimensionerat.

I hyran ingår kostnadsfri tillgång till husets mötesrum och lärmiljöer. Därtill ingår den stödservice som GRO erbjuder i form av tekniskt stöd och stöd för arbetshälsa och gemenskap.
Våra utrymmen är färdigt och högklassigt möblerade och utrustade med allt det ett smidigt arbete behöver. Vi har skapat en alltigenom attraktiv miljö som uppskattning för våra hyresgäster och stöd för trivsel, gemenskap och identitet.

Våra mötesrum i olika storlekar är utrustade med allt det ett smidigt möte med lättanvänd uppkoppling kräver. Streaming är också möjligt från många av husets utrymmen. Våra lärmiljöer tjänar en mångfald av pedagogiska behov. Tillgänglighet och säkerhet har varit självklara utgångspunkter i planeringen av våra utrymmen.

Bord för en dag

Pris 60 euro. Du gör bokningen av dessa arbetspunkter på GROs webbplats. I hyran ingår

  • Tillgång till telefonbox
  • Tillgång till husets vardagsrum med dess utbud av traktering för husets användare
  • Möjligheter till utskrift av dokument samt kopiering.

Arbetspunkter i delade kontor​

Det finns 6 i hela huset, på andra och tredje våningen på Bulevardens sida​

  • Rymmer 12 arbetspunkter​.
  • Du hyr en eller flera fasta arbetspunkter i ett färdigt möblerat rum​.
  • En arbetspunkt har höj- och sänkbart bord, ergonomisk stol, apotekarskåp, bordslampa och datorskärm. I hyran för varje arbetspunkt ingår minst 3,5 hyllmeter låsbart förvaringsutrymme.
  • I det gemensamma kontoret finns skåp, personliga förvaringsboxar, förvaringsskåp, klädskåp, kylskåp, sorteringskärl.
  • Det är möjligt att hyra hela kontorsutrymmet och inreda det enligt eget önskemål med de alternativ till möblemang som huset erbjuder. Hyran för hela utrymmet är 3900 euro (moms 0).​
  • I hyran ingår kostnadsfri användning av mötesrum och pedagogiska lärmiljöer i proportion till hur många arbetspunkter man hyr​. Se närmare Vilka gemensamma utrymmen ingår i hyran?

I hyran ingår också husets stödfunktioner: husvärd, vaktmästare, tekniskt stöd för evenemang och möten och eget utrymme på GROs webbplats samt synlighet i GROs kanaler. Rättigheten att låna GROs stadscyklar ingår också.

Husets vardagsrum står fritt tillgängligt för alla som hyr en fast arbetspunkt. Det är för hyresgästerna tillåtet att också ta med sina gäster till vardagsrummet. I vardagsrummet står traktering i form av kaffe, te, vatten, frukt och kex tillgängligt för alla utan kostnad.

Delat kontor, 12 personer​

delat kontor för 12, omvandlat till kontor för 10​

Gemensamt kontor för 12, omvandlat till kontor för 8​

Kontor för 8, 10 eller 12 personer​

  • Det finns 3 sådana i huset på 11/2, 2 och 4 våningen.
  • Kontoret är färdigt möblerat och har eget mötesrum​.
  • Arbetspunkterna har höj- och sänkbart bord,  ergonomisk stol, apotekarskåp, bordslampa och datorskärm. I hyran för varje arbetspunkt ingår minst 3,5 hyllmeter låsbart förvaringsutrymme.​
  • I kontoret finns skåp, personliga förvaringsboxar, förvaringsskåp, klädskåp, kylskåp, sorteringskärl, två telefon-/onlinemötesbås och skrivare​.
  • Inredningen ändras enligt hyresgästens önskemål utgående från de alternativ till möblemang som huset erbjuder. Priset på kontoren varierar.
  • I hyran ingår kostnadsfri användning av mötesrum och pedagogiska lärmiljöer i proportion till hur många bord kontoret är ämnat för (8, 10 eller 12). Se Vilka gemensamma utrymmen ingår i hyran?

I hyran ingår också husets stödfunktioner: husvärd, vaktmästare, tekniskt stöd för evenemang och möten och eget utrymme på GROs webbplats samt synlighet i GROs kanaler. Rättigheten att låna GROs stadscyklar ingår också.

Husets vardagsrum står fritt tillgängligt för alla som hyr ett kontor. Det är för hyresgästerna tillåtet att också ta med sina gäster till vardagsrummet. I vardagsrummet står traktering i form av kaffe, te, vatten, frukt och kex tillgängligt för alla utan kostnad.

kontor 1 för 10

kontor 2 för 8

Hyresöversikt​

Drop in 8h
Fast arbetspunkt
Kontor 1, 
10 arbetspunkter
Kontor 2, 
8 arbetspunkter
Kontor 4, 
12 arbetspunkter
Pris
Arbetsbord
Fast arbetspunkt i delat kontor*
Eget kontor med eget mötesrum
Lounge
Mötesrum och pedagogiska lärmiljöer**
Telefon-/onlinemötesbås***
Skåp och personlig förvaring
Kaffe, te, kex, frukt
AW
Info på webbsida
Användarapplikation
Åtkomst 06–24
Skrivare och kopiering
Socialutrymmen
Husets infrastruktur
Rabatt lunch och catering -20%
Evenemang, fortbildning & seminarier
Cykelutlåning
Synlighet i husets kommunikationskanaler
Vilorum
Postadress
60€
X
X
X
X
X
325€ + moms
X
X
X
1h/dag
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3680€, moms 0
X
X
X
X
10h/dag
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
3680€, moms 0
X
X
X
X
8h/dag
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
4940€, moms 0
X
X
X
X
12h/dag
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X

*Ingår höj- och sänkbart bord, ergonomisk stol, hurts, bordslampa, datorskärm

**berättigar till 1h kostnadsfri användning/vardag i månaden. 1h = 60 minuter med undantag för auditoriet där 1h = 20 min.

***till inredningen i alla kontorsutrymmen hör 2 telefon-/onlinemötesbås

Vilka gemensamma utrymmen ingår i hyran?​

Våning
Utrymme
Källaren
Creative Space, mötesrum 1 & 2, Maker Space
1 vån
Musikrum, seminarierum 1 & 2, konstverkstad, auditoriet
2 vån
Undervisningskök/mötesrum. mötesrum 1, 2, 3 & 4, lounge
3 vån
Mötesrum
4 vån
Studio, streamrum, vilorum
  • En arbetspunkt ger rätt till kostnadsfri användning av gemensamma utrymmen. Kvoten kostnadsfri användning per månad är lika många timmar som det finns vardagar i månaden.
  • 1 h motsvarar 60 minuter i alla utrymmen utom auditoriet för vilket avdras 3 h/60 min från ovannämnda kvot för kostnadsfri användning.
  • Hyrning av utrymmen utöver ovannämnda kvot kostar 25 e/h + moms. Hyran för auditoriet är 75 e/h + moms.
  • Bokningen sker enligt tidsordning och på husets applikation eller bokningskalender på webben.
  • Alla organisationer har egna lösenord och kan dela användarprofiler åt flera personer.

Tjänster som ingår

  • Verksamhetsledare
  • Värd
  • Fastighetsskötare och IT-stöd
  • Infra (nät, skärmar, skrivare, mötesutrustning i gemensamma utrymmen)
  • Fortbildning
  • AW, gemensamma veckovisa evenemang
  • Cyklar
  • Webbplats
  • Användarapplikation

VåningARNA

Mötesrum
Kontor
Delade kontor
Lärmiljöer
Allmänna utrymmen

Källaren​

1 våningen​

1,5 våningen​

2 våningen​

3 våningen​

4 våningen​

För mer information, vänligen kontakta oss

Tel: 050 548 2100
|
Epost: info@grohuset.fi